تیم ملی فوتبال شیلی در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2014 مقابل تیم ملی فوتبال استرالیا به برتری دست یافت.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، این دیدار ساعت 2 و30 دقیقه بامداد شنبه از گروه B این دوره از رقابت ها در ورزشگاه پانتانال شهر سویابا به قضاوت ˈنوماندز دوئهˈ از ساحل عاج آغاز شد و در پایان با پیروزی سه بر یک تیم ملی فوتبال شیلی به پایان رسید.
 
سانچس، والدیویا و بیئوسیخر به ترتیب در دقایق 12، 14، 92 برای تیم ملی فوتبال شیلی گل زنی کردند و ˈتیم کیهیلˈ تک گل استرالیا را در دقیقه 34 با ضربه سر به ثمر رساند.
 
نماینده فوتبال آسیا که نیمه نخست بازی را با یک بازی نه چندان خوب به حریف خود واگذار کرده بود در نیمه دوم بهتر ظاهر شد تا شاید بتواند نتیجه این دیدار را حداقل به تساوی بکشاند اما تلاش بازیکنان این تیم نتیجه ای نداشت و در نهایت با برتری قرمز پوشان تیم ملی فوتبال شیلی به پایان رسید.
 
در دقیقه 53 ˈتیم کیهیلˈ که در نیمه نخست بازی با ضربه سر دروازه شیلی را فروریخت، روی یک ضربه سر دیگر برای بار دوم دروازه حریف را باز کرد اما این گل به دلیل قرار گرفتن او در محدوده آفساید مردود اعلام شد.
 
برسیانو هم در دقیقه 56 فرصت مناسبی برای به تساوی کشاندن این دیدار داشت که ضربه محکم این بازیکن با واکنش خوب براوو دروازه بان تیم ملی فوتبال شیلی راهی کرنر شد.
 
وارگاس هم در پاسخ به حملات زردپوشان، در دقیقه 62 پاس زیبای سانچس را با ضربه ای آهسته راهی دروازه استرالیا کرد اما مدافع این تیم توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید تا مانع از ثبت گل سوم تیم فوتبال شیلی شود.
 
در نهایت ˈبیئوسیخرˈ بازیکنی که در نیمه دوم بازی برای تیم ملی فوتبال شیلی به میدان آمده بود روی یک توپ برگشتی صاحب موقعیت شد تا شکست نماینده آسیا را با یک شوت محکم کامل کند و تیم شیلی را به گل سوم برساند.
 
در دیگر دیدار این گروه که جمعه شب در ورزشگاه فونته نووا شهر سالوادور برگزار شد تیم ملی فوتبال هلند با نتیجه باورنکردنی پنج بر یک اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی را در هم کوبید.
 
به این ترتیب تیم ملی فوتبال هلند با کسب پیروزی پرگل پنج بر یک مقابل ماتادورها در صدر این گروه قرار گرفت و بعد از آن شیلی و استرالیا در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند تا مدافع عنوان قهرمانی یعنی اسپانیا به قعر جدول این گروه و مکان چهارم سقوط کند.
 
برای دیدن همه اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید.
/2759/